Munkánk

Autizmus specifikus egyéni fejlesztés


Autizmus specifikus csoportos fejlesztés 

  • Erősségek, nehézségek feltérképezése
  • Erősségekre építés
  • Érdeklődési körre épülő feladatok
  • Problémás viselkedés redukció
  • Absztrakt tartalmak megértésének támogatása
  • Szociális kapcsolatok építésének segítése 
  • Megfelelő kommunikációs formák nyújtása
  • Motivációs bázis feltérképezése - jutalmazás alkalmazása 
  • Egyénre szabott viselkedési szabályok  
  • Autizmus specifikus módszertan és kognitív viselkedéstárapiás elemek használata 
  • Protetikus környezet
  • Strukturált feladathelyzetek
  • Érzelmek megértésének segítése
  •  Emberi cselekedetek megértése és bejóslása, szándékfelismerés fejlesztése  
  • Képességszintnek megfelelő kiscsoportos helyzet 
  • Szociális - kommunickációs készségek fejlesztése
  • Alapvető kommunikációs formák gyakorlása 
  • Szemkontaktus tartása, másokra történő odafigyelés fejlesztése 
  • Babzsák fejlesztő program használata 
  • Emberi cselekedetek megértése és bejóslása, szándékfelismerés fejlesztése  
  • Vizuális segítségnyújtás
  • Egyénre szabottság
  • Jutalmazási rendszerek alkalmazása 

Babzsák fejlesztő program: 

"Babzsák Fejlesztő Program olyan kiscsoportos, térben, időben, tartalmában és eszközeiben előre megtervezett és megszervezett szituáció, amely alkalmas lehet az autizmussal élő gyermekek, felnőttek intézményi (pl. óvodai, iskolai), illetve természetes társas helyzetekben szükséges szociális és kommunikációs készségeinek kialakítására, fejlesztésére és gyakorlására. A tréninghelyzet átmenetet képez az egyéni és a társas fejlesztési- és élethelyzetek között."

Forrás: Havasi Á. és Őszi T. (2015). Babzsák Fejlesztő Program Felmérési és tervezési kézikönyv autizmus-specifikus kiscsoportos szociális-kommunikációs foglalkozáshoz. Budapest: Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.

Covid okozta lemaradások pótlása (COLP)

  • 1. és 2. osztályos tananyag pótlása
  • Magyar nyelv és irodalom, matematika 
  • Kiscsoportos vagy egyéni foglalkozás keretében 
  • Játékos, interaktív módon történő tudásanyag elsajátítás 

Iskola előkészítő foglalkozás 

  • Nagycsoportos óvodások részére 
  • Élménypedagógiás elemek használata
  • Játékos foglalkoztatás
  • Szabálytartás, feladattudat, feladattartás fejlesztése
  • Figyelem és gondolkodás fejlesztése
  • Szem-kéz koordináció, helyes ceruzafogás kialakítása
  • Finommotoros koordináció fejlesztése
  • Téri-orientáció, vizuális észlelés és emlékezetfejlesztés
  • Szókincs bővítése, problémamegoldás fejlesztése
  • Testséma és lateralitás fejlesztése 

Korrepetálás 

  • Egyéni helyzet
  • Személyre szabott módszerekkel történő tananyagfeldolgozás
  • Alsós és felsős osztályfokon 
  • Tanulásmódszertani ötletekkel 

Gyermekfelügyelet 

  • Ép és speciális igényű gyermekek egyénre szabott aktív felügyelete 
  • Kültéri/beltéri játékok 
  • Házi feladat írás 
  • Akár iskolából, óvodából történő elhozatallal